Home About Browse Search
Svenska


Politik och ideologi går ut över affären i konsumentkooperationen

Nilsson, Jerker (2016). Politik och ideologi går ut över affären i konsumentkooperationen. Lantbrukets affärer. 2016, 36
[Journal article]

[img]
Preview
PDF - Published Version
71kB

Abstract

Företag kan klanta sig, till och med företag som är så stora att deras klavertramp kan skapa mycket badwill. Många minns Arla Foods reklamfilm ”Välkommen till landet Ekomjölk” från juli 2015. Åtskilliga människor tappade hakan. Särskilt Arlas medlemmar blev förolämpade, eftersom filmens politiska budskap stod i bjärt kontrast mot vad den traditionspräglade mjölkbranschen står för.

Authors/Creators:Nilsson, Jerker
Title:Politik och ideologi går ut över affären i konsumentkooperationen
Series/Journal:Lantbrukets affärer (1404-6679)
Year of publishing :2016
Volume:2016
Page range:36
Number of Pages:1
Publisher:Tejarps förlag
ISSN:1404-6679
Language:Swedish
Publication Type:Journal article
Refereed:No
Article category:Popular
Version:Published version
Full Text Status:Public
Subjects:(A) Swedish standard research categories 2011 > 5 Social Sciences > 502 Economics and Business > Business Administration
Keywords:marknadsföring, ideologier
URN:NBN:urn:nbn:se:slu:epsilon-e-4268
Permanent URL:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-e-4268
ID Code:14464
Faculty:NJ - Fakulteten för naturresurser och jordbruksvetenskap
Department:(NL, NJ) > Dept. of Economics
Deposited By: SLUpub Connector
Deposited On:19 Jul 2017 12:17
Metadata Last Modified:19 Jul 2017 12:17

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per year (since September 2012)

View more statistics

Downloads
Hits