Home About Browse Search
Svenska


Strategiska förändringar i svensk träindustri och SLU:s marknadsforskning

Roos, Anders and Hugosson, Mårten and McCluskey, Denise and Stendahl, Matti and Woxblom, Lotta (2012). Strategiska förändringar i svensk träindustri och SLU:s marknadsforskning. Uppsala: (S) > Dept. of Forest Products, Sveriges lantbruksuniversitet. Fakta. Skog ; 2012:1
[Factsheet]

[img]
Preview
PDF
415kB

Official URL: http://www.slu.se/sv/samverkan/popularvetenskap/pu...

Abstract

Svensk sågverks- och träindustri har genomgått strategiska
förändringar sedan 1990-talet; företagen har
mer direkt kontakt med sina huvudkunder, vidareförädlingen
ökar, och service och logistik blir allt viktigare.
Omvandlingarna kräver delvis ny kunskap inom
branschen när det gäller:
• Innovation. Hur man utvecklar och sprider nya produkter
och erbjudanden.
• Kundanalys. Att lära sig kundens behov – bland industriella
och privata kunder.
• Affärsrelationer. Hur företagen utvecklar konstruktiva
relationer med kunder och partners.
Här beskriver vi hur temaforskningen Skogsindustriell
Marknadsforskning inom dessa tre områden kan bidra
med kunskap som underlättar branschens strategiska
omvandling.

Authors/Creators:Roos, Anders and Hugosson, Mårten and McCluskey, Denise and Stendahl, Matti and Woxblom, Lotta
Title:Strategiska förändringar i svensk träindustri och SLU:s marknadsforskning
Series/Journal:Fakta. Skog (1400-7789)
Year of publishing :2012
Number:2012:1
Number of Pages:4
Place of Publication:Uppsala
Publisher:Sveriges lantbruksuniversitet
ISSN:1400-7789
Language:Swedish
Publication Type:Factsheet
Full Text Status:Public
Agris subject categories.:E Economics, development, and rural sociology > E70 Trade, marketing and distribution
K Forestry > K50 Processing of forest products
Subjects:(A) Swedish standard research categories 2011 > 2 Engineering and Technology > 205 Materials Engineering > Paper, Pulp and Fiber Technology
(A) Swedish standard research categories 2011 > 5 Social Sciences > 502 Economics and Business > Economics
Agrovoc terms:forest products industry, markets, marketing policies, strategies, sweden
Keywords:Relationsmarknadsföring, strategi, affärsutveckling, sågverksföretag
URN:NBN:urn:nbn:se:slu:epsilon-e-742
Permanent URL:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-e-742
ID Code:9263
Department:(S) > Dept. of Forest Products
Deposited By: Göran Sjöberg
Deposited On:28 Nov 2012 06:59
Metadata Last Modified:02 Dec 2014 10:53

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per year (since September 2012)

View more statistics

Downloads
Hits